Istoria E-Bike, brevete de inventie - Partea 1 - E- Bike din 1881 pana in 1897

Istoria E-Bike, brevete de inventie – Partea 1 – E- Bike din 1881 pana in 1897

Timp de citit: 4 minute

Ce prezinta articolul?

Acest articol face o descriere detaliata a brevetelor de inventie pentru bicicletele si tricicletele (triciclurile) electrice din anul 1881 pana in 1897.

Ce este bicicleta electrica?

Bicicleta electrica este o bicicleta obisnuita, echipata cu un motor electric actionat de o baterie. Este perfecta pentru drumurile zilnice, pentru ca e rapida, usor de manevrat, iar efortul pentru pedalare este mai mic. Daca vrei totusi sa faci miscare, o poti folosi si ca bicicleta traditionala.

Bicicletele electrice nu sunt chiar de azi, de ieri, insa primele brevete au fost obtinute intai pentru triciclete (tricicluri) inca din anul 1881. Primul brevet pentru o bicicleta cu motor a aparut in 1895, in Statele Unite. Era vorba despre o bicicleta cu motorul montat pe roata din spate, o idee care a fost trecuta cu vederea mult timp, dar a revenit in ultimii ani, dupa cum se poate observa in designul multor modele electrice.

1881 – Triciclul Trouve

In 1881, Gustave Trouve (din Franta) a efectuat primele experimente cu actionare electrica. A folosit un triciclu britanic numit "Starley Coventry Lever Tricycle". Acest triciclu a fost conceput in 1877-78, si a fost produs ulterior intr-o varianta mai modernizata si mai putin costisitoare, de o fabrica din Coventry in 1881.

Singurul desen cunoscut al acestui eveniment istoric a fost publicat in revista franceza de stiinta "Physique et chimie populaires", volumul 2, lucrare scisa de Alexis Clerc in anul intre anii 1881 – 1883.

1892 – Triciclul Graffigny

In primavara anului 1892, "Marchizul Henri de Graffigny" (al carui nume real era Raoul Marquis, un om de stiinta amator si jurnalist extrem de prolific), cautand ceva nou despre care sa scrie, si-a testat versiunea de triciclu electric in jurul orasului Albert in the Somme.

Acest triciclu folosea un motor Trouve de 8Kg, care comuta intre baterie si pedala, asfel ajungad la o viteza maxima de 13.5 mile/h (21.7 km/h) pe un drum carosabil, si la 6 mile/h (9.6 km/h) in ascensiuni.

El a folosit, de asemenea, designul bateriei cu flux de clor-zinc, inventat de Charles Renard si Arthur Constantin Krebs, care a propulsat la vremea respectiva faimosul avion dirijabil La France, deasupra cerului Parisului. Cu aceasta baterie care canterea 44Kg, tricicleta (triciclul) Graffigny a parcurs aproape 60 de mile pe drumurile departamentului Somme.

1895 – Bicicleta Bolton

Conceptul de biciclete electrice este departe de a fi nou, primele idei cunoscute fiind documentate in brevetele americane inca din anii 1890. Unul dintre primele modele a fost gandit de Ogden Bolton Jr. care a obtinut un brevet (US552271 A) in decembrie 1895.

Practic, acest modul este ca o bicicleta electrica moderna cu o baterie montata pe cadru, un motor electric incorporat in roata din spate si un intrerupator de putere amplasat pe ghidon.

Pentru a intelege mai bine cum functioneaza acest sistem, in decupajul mai detaliat al motorului de pe butuc din imaginea de mai jos, puteti vedea ca exista un magnet cu sase poli in centru (portocaliu) si o armatura (realizata din sarma spiralata, galbena) care se roteste in jurul lui (magnetului cu sase poli).

Este un motor destul de puternic chiar si dupa standardele moderne. Aceasta poate genera pana la 1000 watt, ceea ce inseamna aproximativ de doua ori mai mult decat puterea unui motor modern "tip butuc" pentru biciclete.

1896 – Bicicleta O'Brien

In continuare, o referinta obscura la o bicicleta electrica construita in New York de James O'Brien in 1896. Motorul de dimensiuni mici este situat chiar sub scaun si in loc de curea de transmisie este folosita o centura tesuta din matase, care ajuta la rotirea butucului rotii din spate.

1897 – Bicicleta Libbey

Un an mai tarziu, in 1897, Hosea W. Libbey din Boston a inventat o bicicleta electrica (brevetul american nr. 596.272) care era propulsata de un "dublu motor electric". Motorul a fost proiectat in butucul axului pedalier, iar deasupra au fost amplasate bateriile. Practic de data aceasta, tot sistemul este amplasat pe mijlocul bicicletei.

Acest model a fost mai tarziu reinventat si imitat la sfarsitul anilor '90 de e-bicicletele Giant Lafree si alti producatori.

De asemenea, Hosea W. Libbey este cunoscut si pentru aceasta predictie gresita – "Nu exista niciun motiv ca cineva sa isi doreasca un computer in casa lor."

Bibliografie:

https://www.electricbike.com/

https://www.explainthatstuff.com/

https://en.wikipedia.org/

https://www.blessthisstuff.com/

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

The maximum upload file size: 2 Mo. You can upload: image, audio, video, document, spreadsheet, interactive, text, archive, other. Links to YouTube, Facebook, Twitter and other services inserted in the comment text will be automatically embedded. Drop file here