Istoria E-Bike, brevete de inventie - Partea a 4-a - Michael Kutter - Inventator Pedelec

Istoria E-Bike, brevete de inventie – Partea a 4-a – Michael Kutter – Inventator Pedelec

Timp de citit: 5 minute

Ce prezinta articolul?

Acest articol face o descriere detaliata a inventiilor si inovatiilor pentru bicicletele electrice din anul 1977 pana in 1995, apartinand urmatorilor inventatori: P.D. Davidson si Peter W. Leighton (1977), Egon Gelhard (1981), Dr. Toriser (1989), Compania Hercules (1989), Compania Sanyo (1989), Michael Kutter (1990), Compania Yahama (1993) si Philipp Kohlbrenner (1995).

Este practic ultima parte din seria de articole "Istoria E-Bike, brevete de inventie".

Odata cu criza benzinei din 1973, a inceput un deceniu de gandire inovatoare pentru bicicletele electrice si nu numai, si cel putin o persoana a ajuns la aceeasi concluzie ca Bosch si Panasonic, si a facut-o cu ani inainte ca sistemele CAD sa fie disponibile pentru o persoana obisnuita.

Acest concept creat de Charles P.D. Davidson si Peter W. Leighton in 1977, a adus imbunatatiri modelului inventat de Argyris Stefanos, brevetat in 1946. Astfel putem spune ca este mai mult o inovatie decat o inventie.

Bosch si Panasonic

Din 1977, nume prestigioase precum Bosch si Panasonic au dezvoltat cel mai bun sistem posibil pentru productia in serie a bicicletelor electrice.
Aceste companii, au ajuns la concluzia ca pentru a obtine cele mai bune performante cu putere modesta (250W), ar fi necesara o configuratie cu motor cilindric montat pe cadrul central, care ajuta la antrenarea lantului pedalier, astfel incat motorul sa nu fie rotit invers atunci cand "puterea" este oprita si bicicleta pedalata.

Practic, cu mici ajustari sau schimbari de design, pentru productia in serie a bicicletelor electronice din anii '70, aceste companii s-au inspirat din conceptul Argyris Stefanos, brevetat in 1946, imbunatatit ulterior de Davidson si Peter W. Leighton in 1977.

1981 – Bicicleta electrica – Gelhard (brevenul nr. US4280581A)

In 1981, Egon Gelhard din Koln – Germania, vine cu un nou design de bicicleta electrica numit "longtail e-bike" (bicicleta cu coada lunga). In partea prelungita a cadrului din spatele bicicletei, gasim o configuratie formata dintr-un motor DC (de curent continuu) cu reductor, care face lagatura, prin lanturi, intre axul pedalier si axul rotii din spate. Astfel, cand se pedaleaza, bateria amplasata deasupra motorului se incarca iar cand se comuta pe modul electric motorul antreneaza doar axul rotii din spate.

1989 – Bicicleta electrica Toriser

Acest cencept, creat de Dr. Toriser de la Universitatea Tehnica din Viena a fost unul experimental. Folosit cu mare succes in multe competitii de vehicule electrice, prototipul este prezentat in forma sa finala folosind un motor electric amplasat pe axul rotii din fata si o baterie amplasata deasupra axului pedalier. Conceptul este similar cu bicicleta electrica McDonald brevetata in anul 1938.

1989 – Bicicleta electrica Hercules

Compania Hercules are sediul in Germania. Incepand cu 1938 au realizat kit-uri pentru biciclete si, de asemenea, biciclete cu cheie, care foloseau motoare pe benzina cu un singur cilindru, amplasate pe partea stanga a rotii din spate.

In 1989, au introdus modelul "Electra", care folosea o configuratie formata dintr-un motor electric brushed (cu perii) de 24V, amplasat tot in partea stanga a rotii din spate. De asemenea, bateria era amplasata sub scaunul de pasager.

Astfel, cand se pedala, axul rotii din spate antrena motorul de 24V care la randul lui incarca bateria. Cand se comuta pe modul electric, motorul antrena la randul lui axul rotii din spate.

1989 – Bicicleta electrica Sanyo

In 1989, compania Sanyo a produs bicicleta electrica numita "Enacle", prima care a folosit baterii NiCd in loc de cele cu plumb-acid. Acest concept a fost considerat un mare avans de tehnologie la acea vreme. Folosea o configuratie formata din doua motoare: unul aplasat pe axul rotii din fata, al 2-lea langa axul pedalier, si o baterie amplasata in spatele cadrului de sustinere al scaunului. Astfel putem vorbi si de o incarcare rapida.

1990 – Bicicleta electrica – Kutter

In 1990, Michael Kutter a dezvoltat bicicleta electrica cu primul sistem Pedelec (PEDal-ELECtric). Acest tip de sistem monitorizeaza pedalatul ciclistului si ii ofera automat asistenta electrica, de obicei in functie de forta si viteza. Mai detaliat, pedalarea este asistata de un mic motor electric; deci acest model este un tip de bicicleta electrica cu putere redusa.

Mai tarziu acest sistem avea sa fie denumit Pedal-Assist (PAS). De asemenea, schimbarea vitezelor era limitata, facandu-se doar pe pinioanele axului pedalier. Primele modele produse, au inceput sa se vanda incepand cu anul 1992 de compania elvetiana Velocity, sub numele de "Dolphin".

1993 – Bicicleta electrica Yahama

Acest model a fost fabricat in serie incepand cu 1993 si includea deja popularul sistem Pedal-Assist (PAS). Acesta avea o greutate de 31Kg, o putere generata de maxim 235W si o autonomie de maxim 20Km. Evident, conceptul a fost insiprat din modelul dezvoltat de Michael Kutter in 1990.

Pentru aceste biciclete, in majoritatea tarilor, puterea motorului este reglementata si limitata la 250W, iar viteza maxima este de pana la 25 Km/h. Cand se ajunge la aceasta viteza, motorul se opreste automat. Cu toate acestea, spre deosebire de alte tipuri de biciclete electrice, in multe tari, autoritatile rutiere clasifica Pedelec-urile (PAS-urile) ca biciclete convensionale.

1995 – Bicicleta electrica Flyer

Povestea acestei biciclete electrice incepe in 1993, cand Philipp Kohlbrenner, din necesitate, dezvolta bicicleta "Red Buffalo".

Acesta locuind pe dealul Lueg din regiunea Emmental (Elvetia), lucrand la o companie de inginerie electrica situata 'in vale', obisnuia sa serveasca pranzul in fiecare zi acasa. Rutina fiind obositoare pentru ca trebuia sa pedaleze mult pana acasa, urcand un deal de 300m, Philipp Kohlbrenner a decis sa-si "motorizeze" bicicleta. Pentru a realiza acest lucru, a folosit un un motor de stergator de parbriz pentru camion si o baterie auto. De asemenea a folosit si un ampermetru pentru a controla performanta motorului.

Urmatorul model, numit "Flyer Classic", avea sa fie produs in serie din anul 1995 pana in 1999. Ca noutate, la acest model de bicicleta electrica este schimbarea vitezelor pe pinioanele axului din roata spate.

Ca model urmator, in anul 2000 apare Flyer F Series, un model de E-Bike cu aspect sportiv, construit in colaborare cu Panasonic pana in anul 2003. Acest model numit si "S-Pedelec" ajungea pana la 45 Km/h.

Pentru vizionarea intregii istorii de biciclete electrice Flyer, am atasat materialul video de mai jos:

Surse:

https://www.electricbike.com/

https://www.bikeon.com.mx/

https://patents.google.com/

https://bizze.ro/

https://en.wikipedia.org/

MTB MAG YouTube Channel

https://www.treehugger.com/

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

The maximum upload file size: 2 Mo. You can upload: image, audio, video, document, spreadsheet, interactive, text, archive, other. Links to YouTube, Facebook, Twitter and other services inserted in the comment text will be automatically embedded. Drop file here