CAN Microchip MCP2551, ATMEL AT90CAN32/64/128, Fujitsu MB88121

Aplicatii auto cu microcontrollere – CAN Microchip MCP2551, ATMEL AT90CAN32/64/128, Fujitsu MB88121

Timp de citit: < 1 minut

Autor: Petre Ogrutan
Transilvania university of Brasov,
Faculty of Electrical Engineering and Computer Science
Department of Electronics and Computer
An aparitie: 2011

Particularitatile aplicatiilor auto

Aplicatiile auto au cateva particularitati care trebuie considerate atunci cand se alege un microcontroller care sa gestioneze o astfel de aplicatie. Cateva dintre aceste particularitati sunt:

  • Respectarea legislatiei specifice
  • Posibilitatea de lucru cu nivele digitale auto
  • Consum mic de energie
  • Generare mica de perturbatii electromagnetice
  • Siguranta mare de functionare
  • Microcontrollerul care gestioneaza aplicatiile trebuie sa aiba integrate modulele specifice aplicatiilor.
  • Temperatura de lucru
  • Consumul mic de energie si generarea unui spectru redus de perturbatii sunt legate de generarea si folosirea tactului

Cerinte specifice si legislatie

In plus fata de majoritatea microcontrollerelor, unele dintre cele produse special pentru industria auto admit pe langa nivelele logice obisnuite (TTL sau CMOS) si nivele logice auto, la care VIL este 0.5 x VCC.

Modul de lucru cu nivele auto mareste siguranta in functionare deoarece la autovehicule nivelul masei de semnal este destul de variabil si are uzual un decalaj de nivel a 1V deoarece toate circuitele se inchid prin acelasi circuit de masa.

Lucrul cu nivele auto poate fi selectat soft pentru anumiti pini de I/O. Datele de catalog pentru nivelele de intrare arata importanta nivelelor logice auto pentru marirea imunitatii la perturbatii.

Structura cursului

  • Cerinte specifice si legislatie
  • LIN – (Local Interconnect Network)
  • CAN – (Controller Area Network)
  • Flex Ray
  • Interfata seriala LIN
  • Exemplu de microcontroller cu interfata LIN integrata
  • Magistrala CAN
  • Transceiver CAN Microchip MCP2551
  • Exemplu de microcontroller cu CAN incorporat
  • Magistrala Flex Ray
  • Interfete specializate si microcontrollere FlexRay
  • Monitorizarea presiunii in pneuri (Tire Pressure Monitoring System TPMS)
  • Masurarea inclinatiei autovehiculului cu un sistem giroscopic
  • Senzorul giroscopic
  • Sistemul de masurare si afisare
  • Modulatia tactului pentru micsorarea perturbatiilor radiate
  • Simularea modularii tactului
  • Masurarea spectrului radiat
  • Sistem alternator-regulator-baterie cu microcontroller
  • Economia de combustibil si emisia de bioxid de carbon
  • Directia asistata electric (Electric Power Steering, EPS)

Bibliografie:

http://vega.unitbv.ro/

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

The maximum upload file size: 2 Mo. You can upload: image, audio, video, document, spreadsheet, interactive, text, archive, other. Links to YouTube, Facebook, Twitter and other services inserted in the comment text will be automatically embedded. Drop file here